poniedziałek, 23 maja 2016

UCZYĆ SIĘ OD NAJLEPSZYCH TEGO, CO UNIKALNE

. Zawsze byłam niepowtarzalna, nigdy nie chciałam podążać za "beczeniem stada". To nie było moje. Potrzebowałam znaleźć środek wyrazu, który pozwoliłby mi pokazywać swoją niepowtarzalność. Właśnie zdarzyła się taka sytuacja, że mogłąm to zacząć robić. Były to 9-miesięczne zajęcia dla menageró w Centrum Kreowania Liderów. Wtedy jeszcze nie wiedziałąm, że mogłabym w nich uczestniczyć przez cały czas. Miałąm natomiast szansę, aby znaleźć się tam przynajmniej raz. A potem....okazało się, że byłąm na całych. To właśnie rozpoczęło okres uczenia się od najlepszych i to do tego tych, którzy przywieźli to do Polski, w czasie, gdy jeszcze nikomu sie otym nie śniło. Było to nowe, jedyne w swoim rodzaju, a do tego "dopasowane do mnie", do tego, czego potrzebowałam w danym czasie. Odtąd zaczęłąm też się uczyć, jak to odróżniać, jak znajdować to, co "moje", tylko dla mnie, aby było właśnie na miarę mnie i moich potrzeb. To, co zaczęłąm więc poznawać, a potem robić, było pionierskie, jedyne w swoim rodzaju, realizujące moje potrzeby, a jednocześnie stwarzające nowy środek wyrazu i przynoszący niespodziewane efekty dla innych. POczątkowy kontakt z psychosyntezą był dla mnie szokiem. Nie wiedziałam, że można siebie poznawać każdego dnia coraz bardziej, a do tego rozwiązywać swoje problemy natychmiast, gdy się pojawią. Potem uczyłam się, że nie tylko już istniejące problemy, ale te, które dopiero mogłyby zaistnieć, gdybym nie znała tego wspaniałego narzędzia. Ale to nie było tylko narzędzie. To był też styl zycia. Na początku lat 90-tych trafiłam na unikalne zajęcia psychosyntezy menadżerskiej i organizacyjnej, prowadzone w Polsce przez Prof. J.W. Cullena, twórcę tego programu w CLUniversity w Kalifornii w połowie lat 70-tych. To pozwoliło mi zrozumieć, co znaczy "zarządzać sobą". Natychmiast też zaczęłam wprowadzać to we własne życie, jak też zgłębiać psychosyntezę w oparciu o w/w program w Summit University oraz rozpocząć jej stosowanie w prowadzonych od 1997 roku warsztatach autorskich "edukacji do zdrowia" w założonym z jej inspiracji Stowarzyszeniu "Edukacja dla przyszłości", otrzymując 10-krotnie dofinansowanie z MEN. Dzięki mej dedykacji udało mi się zgromadzić pokaźną dokumentację badawczą, opartą o stworzone przez siebie narzędzia ewaluacji, opisane w książce "Psychosynteza w edukacji. Wzrastanie samoświadomości człowieka" (Eneteia). Jako pionierka psychosyntezy w Polsce, wprowadzałam ją od końca lat 90-tych do psychosomatyki i pedagogiki („edukacja zdrowotna”). Tworzone ponad 18 lat nowatorskie programy, poradniki edukacyjne, jak i książki znalazły swój oddźwięk w wielu środowiskach, w tym szkolnych i przedszkolnych (autorskie programy edukacyjne prowadzone w latach 1997-2003 w Stowarzyszeniu „Edukacja dla Przyszłości”); samorządowych - konferencje naukowe i edukacyjne, (Dokąd zmierzasz człowieku” Model edukacji dla przyszłości”; „Rodzina w społeczności lokalnej i środowisku”, „Edukacja przyszłości – humanizacja czy robotyzacja?” i in), jak i akademickich, gdzie prowadziłam przedmiot „edukacji zdrowotnej”, jak i wygłaszałam wykłady na dziesiątkach naukowych konferencji w kraju i na świecie (m.in. Rome, Oxford i in.), a moje artykuły zostały opublikowane w akademickich publikacjach. Trzy z moich programów znajdują się na stronie Unii Europejskiej (Open Education 2030) Ukończyłam potem kilkadziesiąt kursów doskonalących i kwalifikacyjnych, a kilkanaście z nich dotyczyło psychosyntezy. Posiadam certyfikację międzynarodowe: TRENERA PSYCHOSYNTEZY, w tym psychosyntezy menadżerskiej i organizacyjnej; Coach for Personal Well Being i Transformational Life Coach - akredytowane przez CCE) Z innych kursów skończyłam m.in. Agents of Conscious Evolution (ACE Training); New Scientific R(Evolution) prowadzony przez Prof. E. Laszlo, jak i Conscious Evolution Coaching. Ukończyłam studia podyplomowe z psychologii (USA). Mam też dyplom: Life Coach, Master Life Coach (AU of NLP). W międzyczasie trafiały mi się kolejne okazje do poszerzania i pogłębiania wiedzy o sobie. Początkowo były to pojedyncze zajęcia, potem całe kursy u najlepszych na świecie nauczycieli. To były te czasy, gdy Polska dopiero otwierałą się na te nowe możliwości, a ja tymczasem już do nich miałam dostęp. Zaczęłąm też podróżować, aby na miejscu spotkać tych, którzy "uczyli inaczej". Uczę się nieustannie u światowej czołówki mentorów, promotorów nowego sposobu myślenia (w tym w nauce), w tym Boba Proctora, Boba Doyle'a, Joe Vitale, Harrisona Kleina, Jacka Canfielda, Harva Ekera, Academy of Coaching w Londynie, Maxa Simona i Briana Whettena Ph.D. (ENTREPRENEUR COACHING - Core Coaching. Getting to the Heart of the Matter, Selling by Giving), Johna Assarafa, Harva Ekharta, Ervina Laszlo, Barbary Marx Hubbard i wielu innych. Odbyłam także wiele podróży, aby zrozumieć głęboko istotę zrównoważonego rozwoju, zarówno dotyczącego człowieka, jak i środowiska W tym czasie odwiedzałam kilkanaście razy wioski ekologiczne i uczestniczyłam tamże w międzynarodowych konferencjach i warsztatach np. w Lebensgarten, Findhorn Foundation (konferencja For the Love of the Nature, Soul in Education-Spirit of Learning, Eco-village Training (sponsorowany w połowie przez British Council i PAN); Schumacher College - (Everyday Magic) i wiele innych w Pradze, Wiedniu, Lihue (Hawaii), Lugano, Budapest, Indie. Moją pasją jest przygotowanie " visionary social entrepreneurs", społecznych KREATORÓW ZMIAN, tworzących zręby zintegrowanych systemów "edukacji do szeroko rozumianego ZDROWIA I ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU" - do nowej globalnej sytuacji. Włącza to bowiem zarówno psychosyntezę wieku, samorealizację siebie, jak i służenie innym swymi talentami i pasją. Pozwala przede wszystkim budować zdrową przyszłość dla siebie, kolejnych generacji i świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz